نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

تعریف دشمن نشانه‌ی وجود انحراف است

امام خمینی -ره-

دشمن شناسی از ویژگی‌های مؤمن است و حضرت امام خمینی (ره) که از قضا امروز همه‌ی جناح‌ها ادعای پیروی‌اش را دارند، در این زمینه رهنمودهای تاریخی ارائه داده‌اند. ایشان همواره تکذیب و مخالفت دشمن را مایه‌ی مباهات میدانستند و تعریف دشمن را عیب می‌شمردند.

این روزها تمام دشمنان خارجی برای اینکه دکتر احمدی نژاد، بار دیگر رئیس جمهور نشود، با هم متحد شده‌اند. از طرفی امریکا رسماً از مدعیان اصلاحات حمایت کرده است. امروز امریکا، رژیم صهیونیستی، ضدانقلاب و منافقین بر ضد محمود احمدی نژاد موضع گرفته‌اند و همین دشمنان، برای انتخاب میرحسین موسوی تلاش می‌کنند. همه‌ی اینها نشان می‌دهد که بین دشمنان و دست نشان‌ده‌های هاشمی رفسنجانی منافع مشترک به وجود آمده است. در این میان، هوشیاری مردم قهرمان ایران می‌تواند نقشه‌ی دشمنان را نقش بر آب کند. آنها که به امام و شهیدان دلبستگی دارند، خوب است به ره‌نمودهای حضرت امام(ره) و وصیت شهیدان مبنی بر پیروی از ولایت فقیه توجه نمایند و قربة الی الله به خادم جمهور، دکتر محمود احمدی نژاد رأی دهند. اما آنها که پیروی از امریکا و دشمنان ارضایشان می‌کند، مختار هستند که به موسوی رأی دهند و به قول شاعر:

متاع کفر و دین بی‌ مشتری نیست              گروهی این، گروهی آن پسندند

در ادامه، برای اتمام حجت، به فرازهایی از ره‌نمودهای نورانی امام خمینی(ره) توجه فرمایید:  

  

تعریف امریکا عزای ماست: باید هیچ سستى نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو یا دولت خارجى چه مى‏گوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزى را که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان «1» از ما تعریف کنند معلوم مى‏شود در ما اشکالى پیدا شده است، آنها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم.

صحیفه امام، ج‏18، ص: 242 

 

 

تعریف دشمن نشانه وجود عیب است: اگر امریکا [و منافقین] تعریف کنند از یک کسى، تعریف کنند از یک چیزى، وقتى تعریف کردند، مردم مى‏فهمند این عیبى دارد که اینها تعریف مى‏کنند از او.

صحیفه امام، ج‏17، ص: 250 

  

اگر برای مردم کار کنید به شما توهین میکنند: شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید. همه مى‏دانید تا کسى کارى انجام ندهد کسى به او توهین نمى‏کند. توهین براى کسانى است که مى‏خواهند زنده باشند. هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کارى نداشته باشیم که چه کسى از این کارى که براى خدا مى‏کنیم خوشش مى‏آید و یا چه کسى بدش مى‏آید.

صحیفه امام، ج‏17، ص: 441 

 

 

نمیخواهیم خودفروختگان از ما تعریف کنند: نمى‏خواهیم روشنفکران غربزده و قلمداران خود فروخته از ما تعریف بکنند. ما مى‏خواهیم یک مسئله‏اى را که اسلام مى‏فرماید عمل بکنیم و براى کشورمان خدمت بکنیم. نه یک دستگاهى درست بشود که همه‏اش خراب و فاسد باشد و بچه‏هاى ما را به فحشا بکشند، و افراد را بى‏تفاوت کنند، که اگر همه چیزشان را ببرند، اینها اصلًا ککشان نگزد و هیچ توجه به این مسائل نداشته باشند.

صحیفه امام، ج‏12، ص: 292 

  

تعریف امریکا نشانه ایراد ماست: اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه‏هاى امریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟ یک قضیه‏اى هست که دارند تعریف مى‏کنند! البته باید از ما تکذیب کنند، از شما هم باید تکذیب کنند، و جمهورى اسلام را هم باید تکذیب بکنند.

صحیفه امام، ج‏9، ص: 527 

  

آنها که منافعشان ازبینرفته بر ضد ما قلم میزنند: ما نباید متوقع باشیم که اینهایى که شکست خوردند و رفتند، براى ما خوب بنویسند. یا ما نباید متوقع باشیم که روزنامه‏هاى امریکا و کسان دیگر براى ما چیزهاى خوب بنویسند. خوب، آنها رفته‏اند از بین، منافعشان از دستشان رفته است. خوب، کسى که تمام منافعش را شما از او گرفتید- ملت ما همه منافع امریکا را گرفته؛ الآن یک شاهى ندارد، یک سیر نمى‏تواند نفت از اینجا صادر کند و همین طور سایر کشورهایى که منافعشان از دستشان رفته- نباید ما متوقع باشیم که اینها براى ما مقاله- عرض بکنم که- خوب بنویسند. البته آنها باید به ما فحش بدهند. اگر یک روزى اینها براى ما خوب نوشتند، آن وقت است که ما مصیبت داریم.

صحیفه امام، ج‏15، ص: 189 

  

به توهین‏ها توجه نکنید: شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید. همه مى‏دانید تا کسى کارى انجام ندهد کسى به او توهین نمى‏کند. توهین براى کسانى است که مى‏خواهند زنده باشند. هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کارى نداشته باشیم که چه کسى از این کارى که براى خدا مى‏کنیم خوشش مى‏آید و یا چه کسى بدش مى‏آید.

صحیفه امام، ج‏17، ص:441 

  

به پیغمبر اکرم(ص) هم تهمت میزدند و توهین میکردند: همه ابرقدرت‏ها با ما دشمن‏اند، فکر این را بکنند که دولت در چه وضعى و با چه مشکلاتى روبروست و توقع این را نداشته باشیم که هر چه مى‏خواهیم، در خانه ما حاضر باشد. و همه مى‏دانیم که این دشمنی‏ها تازگى ندارد؛ چرا که در زمان پیغمبر اکرم- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- چه تهمت‏ها و ناسزاها به ایشان مى‏گفتند، ولى ایشان از تبلیغ دین اسلام دست برنمى‏داشت. و حالا اگر کم و کسرى در مملکت وجود دارد، ما متأثریم و دولت و مسئولین با همه توان خود در رفع کمبودها مى‏کوشند و کارهاى مهمى انجام داده‏اند که امیدوارم به یارى خداوند بهتر بشود. اگر ما تسلیم امریکا و ابرقدرت‏ها مى‏شدیم، ممکن بود امنیت و رفاه ظاهرى درست مى‏شد و قبرستانهاى ما پر از شهداى عزیز ما نمى‏گردید، ولى مسلماً استقلال و آزادى و شرافتمان از بین مى‏رفت. آیا ما مى‏توانیم نوکر و اسیر امریکا و دولتهاى کافر شویم تا بعضى چیزها ارزان شود و شهید و مجروح ندهیم؟! هر گز، ملت زیر بار این ننگ نخواهد رفت و تن به این ذلت نخواهد داد. ملت ایران در مقابل امریکا مى‏ایستد و به امید خداوند پیروز است. خداوند آن قدر تأکید کرده است که ما با آنها موالات نداشته باشیم «2»، آن وقت براى ارزانى اجناس، ما خودمان را بفروشیم؟! شما توقع نداشته باشید که آنها از ما تعریف کنند. اگر آنها از من طلبه و شما تعریف مى‏کردند، ساقط مى‏شدیم. ملتها با شما هستند و این سازمانها دستاورد ابرقدرتهایى هستند که مى‏خواهند مردم مستضعف جهان را چپاول کنند و به همین جهت، با شما مخالف‏اند. خداوند همه شما را موفق کند.

صحیفه امام، ج‏17، ص: 35 

  

در برابر تهمت به شخصیتها چه کنیم؟ شما باید هیچ وقت به این صحبت‏ها گوش نکنید، و همیشه در هر امرى وجدان خودتان را حَکَم کنید، و اگر از کسى یا از کسانى تکذیب کرد، به تکذیب او فقط گوش نکنید و خودتان ببینید که اعمال او چیست. اگر اعمالش بد است، هر کس هم تعریف کند از او غلط است. اگر اعمالشان خوب است کسى که تکذیب کند از او، باز هم غلط است. انسان باید خودش نظر داشته باشد و همه قشرها و همه ملت و همه قواى نظامى و انتظامى و قواى مسلّحه و غیر نظامى باید خودش قضاوت بکند، گوش به حرف کسى ندهد. بى‏چون و چرا حرفى از کسى قبول نکند راجع به اینکه فلان قشر چطور است، فلان قشر چطور است.

صحیفه امام، ج‏14، ص: 30 

 

 

پاورقی:

1-                   دو رئیس جمهور امریکا. کارتر از حزب دمکرات و ریگان از حزب جمهوری خواه.

2-          به آموزهای از قرآن اشاره شده که در آیات زیر تکرار شده است: «ال عمران / 28»، «نساء / 139»، «نساء / 144» و «مائده / 51».

نظرات 8 + ارسال نظر

سلام. بسیار زیبا و پربار بود و واقعا نمی شد که نخوانم ضمن اینکه با استناد به جملات مدبرانه امام (ره) نوشته بسیار شیوایی از آب در آمده بود. ممنون

سلام برادرم
متشکرم از لطف شما. لطف یادداشت فقط رهنمودهای حضرت امام (ره) است.
دعا بفرمایید.

پارسال دوست امسال هیچ چی 16 خرداد 1388 ساعت 09:24

سلام بر شما برادر بزرگوار
خیلی وقت بود به وبلاگتون سر نزده بودم تا ایمیلتون رو دریافت کردم ، الان هم خیلی خوشحالم که در این شور و تب و تاب انتخابات مطالبتون رو می خونم
ان شالله که همه با نیت خالص خود را ملزم به تحقیق در مورد کاندیداها کنند و اصلح را انتخاب نمایند
این دوره از انتخابات دوره سنجش مردم در میدان حق بینی و حق طلبی و حق محوری است .
امام علی (ع) فرمودند :
اعرف الحق تعرف اهله
حق را بشناس ، اهلش را می شناسی
موفق باشید

سلام دوست عزیز
از محبت و عنایت شما سپاس‌گزارم.
امیدوارم همان گونه که به تولایی معروف هستید همواره و در دو دنیا اهل ولایت باشید.
دعا بفرمایید.

دوست 16 خرداد 1388 ساعت 14:46

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت...

مهدی 16 خرداد 1388 ساعت 15:16

چند لغت در ادبیات کشف شد:
پاسخ نداشتن در مناظره = متانت
دفاع از حق = بی ادبی
افشای مفسد = فحشای کلام
در کمال ارامش پاسخ دادن= پرخاشگری
لرزیدن صدا = کمال خونسردی
استفاده از کلمه چیز = تسلط بیان

بهنام 16 خرداد 1388 ساعت 15:29 http://20-soal.blogfa.com

بیست سوال بی جواب در مناظره موسوی با احمدی



حتما بخوانید

م 17 خرداد 1388 ساعت 03:19

سلام
مناظره دیشب را دیدید؟ این موضوع که یک اسرائیلی گفته خدمتی که احمدی نژاد به ما کرد هیچ کس نکرد چی بود این؟

سلام
اتفاقا سوال خوبی است.
یک استراتژی رژیم صهیونیستی دارد و آن این است که محمود احمدی نژاد نباید رای بیاورد. اعلام هم کرده است و با هزینه فراوان هم به دنبال این است. در این زمینه امریکا و منافقین هم با او همراه اند.
اما در مواجهه به رسانه ها یک مقام صهیونیستی یک بار وقتی در بین سوال ها گیر می کند دو راه جلو خود می بیند. یا اینکه حقیقت را بگوید و اعلام کند که احمدی نژاد حیثیت بین المللی ما را به باد داده و یا اینکه با یک پاسخ تبلیغی فرار کند. طبیعی است که او دومی را انتخاب کرده. اما در همین زمینه هم یاران خاتمی تحریف کرده اند و یک بخش را بریده و ارائه داده اند.
مقام صهیونیستی پس از توضیح اقدامات احمدی نژاد این ادعای خنده دار را گفته و سپس بلافاصله گفته باید کوشش کنیم مجددا انتخاب نشود و همچنین توضیح داده که احمدی نژاد یکی از گزینه های ترور موساد است. اما مدعیان اصلاحات مطلب را کامل ارائه نداده اند.
خوب اگر احمدی نژاد به قول این مقام رژیم صهیونیستی به آنها کمک کرده چرا باید ترور شود؟ و یا چرا باید از انتخاب مجددش جلوگیری کنند؟

می بینید که دروغ گویان خبیث چگونه با بریده یک خبر با وقاحت تمام به رژیم صهیونیستی کمک می کنند. از این پس شعار «مرگ بر اسرائیل» ملت ایران به این بخش از مدعیان اصلاحات هم می رسد.

دوست 17 خرداد 1388 ساعت 10:53

وقتی دروغگو کم حافظه میشود!
وقتی ازشون تعریف میکنند میگن اینا توطه است
وقتی بشون حمله میکنند میگن ببینید اینا از روی کار آمدن ما ناراحتند
بابا بجای اینکه از صحیفه امام اینقدر کپی کنی اینجا دو خطش را بخون و2 ساعت بدون حب وبغض بش فکر کن

مقام رژیم صهیونیستی گفته است که احمدی نژاد نباید مجددا انتخاب شود و گفته است که طرح ترورش روی میز موساد است؟ آیا این تعریف است؟

خیلی جالب است که مدعیان اصلاحات بدون یک فحش یا تهمت نمی‌توانند سخن آغاز کنند. از شیخ الشیوخ تا جیره خواران و تا جوانان فریب خورده.

اگر درست خوانده باشی و اگر در پی فریب دادن خودت نباشی از سردمداران جریان ضد نظام خواهی پرسید چرا خبر را کامل نیاورده‌اید؟ یعنی به جای اینکه از فریب کاری ایشان ناراحت باشی، کیف هم می کنی که فریب خورده ای.

مقام رژیم صهیونیستی گفته است که احمدی نژاد نباید مجددا انتخاب شود و گفته است که طرح ترورش روی میز موساد است؟ آیا این تعریف است؟

کسی که خواب رفته باشد با یک نهیب بیدار می‌شود، اما کسی که خود را به خواب زده، دیگران نمی‌توانند برایش کاری بکنند.

امیر عباس 17 خرداد 1388 ساعت 18:04

پاسخ به شبهه کروبی در همین وبلاگ

همدلی مهدی کروبی با رژیم صهیونیستی
http://namahramane.blogsky.com/1388/03/17/post-133

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد