نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

دکتر کواکبیان در برنامه رو به فردا چه گفت؟

اشاره: دیشب وقتی برنامه رو به فردا آغاز شد، با اینکه هنوز در حال و هوای بیمارستان بودم (چون مادر بزرگوارم یک عمل حساس را پشت سر گذاشته بودند)، اما با دقت به سخنان دکتر کواکبیان گوش فرا­دادم. اینکه فقط از دکتر کواکبیان نام می‌­برم، چون مواضع انقلابی و شفاف دکتر حسین شریعتمداری برایم آشناست. صرف نظر از اتهاماتی که کواکبیان به شریعتمداری وارد کرد، که اگر شریعتمداری قصد مدارا نداشت می­توانست جدی­تر پاسخ بگوید که به خودش مربوط است، و صرف نظر از بالا بردن تن صدا توسط کواکبیان که از ویژگی­های او در زمان کمبود دلیل منطقی است (او را از نزدیک می­شناسم)، چند نکته در سخنان کواکبیان بود که در این یادداشت به آنها می­پردازم.

کواکبیان - شریعتمداری

۱-      کواکبیان با قاطعیت گفت که سیستم انتخابات در ایران به گونه­ای است که امکان تقلب در آن وجود ندارد و تأکید کرد که در انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، تقلبی صورت نگرفته است. حال باید پرسید آیا این همه «فتنه» و «قتل» و «تهمت به نظام» و «حمله به مردم و بیت المال و اسلام و نظام و امام خمینی(ره) و امام حسین(ع) و قرآن»، مگر با همین ادعای تقلب و به خیابان کشاندن مردم و بسترسازی برای حرکت دشمنان اسلام صورت نگرفت؟ با این حساب هم­فکران کواکبیان در تمام این جرائم، متهم اصلی هستند، چون اگر ادعای تقلب مطرح نمی­شد، هیچ­کدام از این جنایات اتفاق نمی­افتاد.

۲-      کواکبیان گفت که یک انگیزه خارجی برای اغتشاشات و حملات وحشیانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. اما او در عین حال سران فتنه را مأمور بیگانه ندانست. باید گفت اگر چه ارتباط سخنان و عملکرد سران فتنه با دستورات دشمنان اسلام مشخص است، اما اگر بر فرض محال قبول کنیم که میرحسین و بقیه متهمین، عوامل دشمن نیستند، باید گفت وقتی تمام حرکاتشان به گونه­ای است که دشمن می­خواهد و دشمن از آن سود می­برد و دشمن از آن حمایت می­کند، پس این حضرات در کمال نفهمی و نادانی قرار دارند. به اعتقاد این جانب، شخصیت مأموران دشمن، از شخصیت نادان­ها و نفهم­هایی که به خوبی مزدوران، برای بیگانگان نقش ایفا می­کنند ارزش بیشتری دارد.

۳-      کواکبیان با اشاره به ملاقات­های سید محمد خاتمی با مایکل لدین که تئوری براندازی نظام جمهوری اسلامی را پرداخته است، گفت: از کجا معلوم که خاتمی برای تأمین منافع کشورمان با دشمنان ملاقات نکرده است و این ملاقات را با ملاقات­های رسمی مسئولین نظام مقایسه کرد. در این مورد گفتنی است که اولاً ملاقاتی که با مخفی­کاری از چشم مسئولین نظام صورت می­گیرد و بعد هم تکذیب می­شود، جای خوش­بینی باقی نمی­گذارد و مهم­تر از آن وقتی خاتمی پس از ملاقات، دقیقاً همان نظر مایکل لدین (رفراندوم) را مطرح می­کند، مشخص می­شود که این ملاقات­ها برای توجیه شدن خاتمی و پی­گیری طرح براندازی نظام بوده است؛ و الا چرا او این ملاقات را تکذیب می­کند و چرا کاملاً اتفاقی(؟!) همان نظرات مایکل لدین بر زبان خاتمی جاری و سپس پی­گیری می­شود؟

۴-      کواکبیان به عدم صدور مجوز برای بعضی اجتماعات ایراد گرفت. باید پرسید مگر خود ایشان به مرّ قانون تأکید ندارد؟ و مگر وزارت کشور موظف نیست که اگر تجمعی را مخلّ امنیت کشور تشخیص داد، با برپایی­اش مخالفت کند؟ و اگر وزارت کشور اجازه این تشخیص را نداشت، پس دیگر چه نیازی به صدور مجوز بود؟ هر کس یا هر گروه (انقلابی و ضد انقلابی) که می­خواست تظاهراتی (مسالمت آمیز یا به قصد ضربه زدن به نظام) راه بیندازد، فقط اطلاع رسانی می­کرد و بلافاصله انجام می­داد. عقل می­گوید که اخذ مجوز دلیلی دارد و به همان دلیل عقلی – و البته قانونی – وزارت کشور با راه­پیمایی­هایی که به نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد می­کند، مخالفت می­کند و برای آن مجوز صادر نمی­کند.

۵-      کواکبیان گفت که چرا شورای نگهبان مأموران بیگانه را برای شرکت در رقابت تأیید صلاحیت کرده است؟ این شبهه را بار نخست بی.بی.سی فارسی اعلام کرد. از این جهت آن را شبهه نامیدم که بسیار شبیه واقعیت است و گروهی از مردم نیز همین سؤال برایشان پیش آمد. پاسخ این است که شورای نگهبان، نگهبانِ شرع و قانون اساسی است. شورای نگهبان نمی­تواند بر اساس یقین خود عمل کند و بنا به آنچه در قانون آمده، باید سوابق کاندیداها را بر اساس مستندات موجود بررسی و سپس اعلام نظر کند. دین اسلام و قانون اساسی که برگرفته از آن است، اجازه نمی­دهد که پیش از واقع شدن جرم تصمیمی علیه کسی گرفته شود. اگر قصاص قبل از جنایت مجاز بود، حضرت امیر(ع) ابن ملجم را می­کشتند، اما حضرت وقتی برای اقامه جماعت صبح وارد مسجد شدند، این ملجم را که در خواب بود، مانند یک شخص عادی از خواب بیدار کردند! عدم جواز برای قصاص قبل از جنایت عقلی هم هست. اگر یک مدیر مطمئن باشد یکی از کارمندانش دزد است، آیا قبل از اینکه در محیط اداره دزدی­ای از او سربزند، می­تواند با او برخورد کند؟ طبیعتاً پاسخ منفی است. به همین صورت اگر قانون اساسی به شورای نگهبان اجازه می­داد که بر اساس یقین خود (و نه بر اساس مستندات قانونی) عمل کند، مطمئناً میرحسین موسوی مورد تأیید قرار نمی­گرفت. به همین دلیل، پس از اولین راه­پیمایی خشونت آمیز که به دعوت میرحسین صورت گرفت و در حالی که هنوز جنایت­های بعدی شکل نگرفته بود، یکی از اعضای محترم شورای نگهبان اعلام کرد که از این پس او را برای هیچ انتخاباتی تأیید صلاحیت نخواهیم کرد.

در این مورد بیش از این می­توان نوشت، اما یادداشت طولانی خواهد شد. دعا بفرمایید.

نظرات 20 + ارسال نظر
محمد 23 دی 1388 ساعت 13:11 http://beshkaaf.parsiblog.com

سلام. احسنت حاجی.

سلام
تشکر می‌کنم.

علی آخوندزاده 24 دی 1388 ساعت 11:41

کواکبیان از اصلاح طلبان فوق العاده معتدل است چند ماه پس از انتخابات بار ها و بارها به عملکرد موسوی و کروبی انتقاد کرده و مرز خودش را مشخص نموده است . انتقاداتی که کوابکبیان وارد کرد دقیقاً همان انتقاداتی بود که "توکلی" در برنامه"این شب ها" به شکلی تند تر بیان کرده بود و جالب این است که آن موقع صدای هیچ کس در نیامد . در این چند ماه گذشته کواکبیان حتی صریحتر و شفافتر از برخی همفکران اصولگرای شما عمل کرده و بر اصل ولایت فقیه و خط قرمزها پافشاری کرده است . شما به درگاه خداوند متعال دعا فرمایید که همه اصلاح طلبان از جنس همین کواکبیان باشند .

دعا می‌کنیم همه مدعیان اصلاحات به آغوش مردم و به حصن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازگردند.

مسن 24 دی 1388 ساعت 16:28

سلام حاجی خسته نباشی ....
من لوگو وبلاگت رو رو وبلاگم گذاشتم اگه خواستید وبلاگم رو لینک کنید...

درپناه حق

سلام دوست عزیز
فراموش کرده اید نشانی وبلاگتان را ذکر کنید.

حمید 26 دی 1388 ساعت 00:41 http://yaranefotros.mihanblog.com

سلام،با مطلبی باعنوان(اگرآیت الله جوادی آملی معاند است من هم محاربم)در خدمت ومنتظر شما هستم.با نظرات ارزشمند خود تان ما را یاری نمایید.باتشکر

سلام. وبلاگت را دیدم و با آن مخالفم. اما همین که به عکس چاپ شده در یک هفته نامه اعتراض کرده ای و نشان داده ای اگر کسی به عنوان همراه هاشمی رفسنجانی معرفی شود به او توهین شده است، ناخواسته اعتراف جالبی کرده ای.
عاقبت به خیر باشی.

علی اخوندزاده 26 دی 1388 ساعت 13:38

حاج احمد پناهیان دیشب گفت اگر رهبر ۵ پشتوانه در سطح علما داشته باشد یکیش آیت الله جوادی است . ایشان به شدت از این کار نشریه همت نیز انتقاد کرد و گفت یکی از مهم ترین پشتوانه های رهبری در مجلس ایشان هستند . حتی گفت از من خواستند تا بیایم و برای جلوگیری از توقیف ؛همت؛ اقدام کنم و من قبول نکردم . وی همچنین افزود : معیار ما احمدی نژاد نیست و خدا هدایت کند این حزباللهی های ساده لوح و بی بصیرت را که به جای آقا از احمدی نژاد خط می گیرند .
چاپ کردن عکس هاشمی و آیت الله جوادی کنار هم عیب نیست . اما خودتان هم دیده اید که به شکلی تمسخر آمیز و از همه بزرگتر در بین انسان های مختلفی با تفکرات مختلف و برخی حتی ضد دینی انداخته اند .

اصلا نشریه همت وزنی ندارد و من حتی مطالعه اش نمی کنم. اما نکته جالب اینجاست که این روزها یار هاشمی بودن توهین محسوب می شود! از این منظر خیلی جالب بود که این عکس منتشر بشود تا همه ببینند که کنار هاشمی گذاشتن عکس یک شخصیت، توهین به او محسوب می شود.
-
آیت الله جوادی آملی تبعیت از ولایت فقیه را بر خود و بر همگان واجب می شمارند و از این رو عزیز هستند. اصولا در نظام ولایی همه عزتشان را از مقام معظم رهبری می گیرند حتی مراجع! و ببینید که آیت الله العظمی نوری همدانی نیز پس از جمایت از رهبر چگونه عزیز مردم که بودند، عزیزتر شدند!
-
شکر خدا ما نیز پیرو خط ولایت فقیه هستیم و دیده اید که امیرعباس پیش از همه به اشکالات دکتر انتقاد کرد و البته از نقاط قوت بیشمار دکتر نیز در جای خود تقدیر و حمایت کرده است و خواهد کرد.

شمارو پیوند کردم خوشحال میشم در کنار شما باشم

سلام بر شما
وبلاگتان عالی است، چرا که نه؟ با نام قبله گاه لینک شدید.
دعا بفرمایید.

علی آخوندزاده 26 دی 1388 ساعت 19:49

امید خدا با همت مردم این یزیدیان در این بیست و دوی بهمن برچیده خواهند شد .
امروز تصاویر هولناکی از ضرب و شتم و کار غیر اخلاقی " که از گفتنش شرم دارم "ده ها اغتشاشگردختر و پسر با یک بسیجی مظلوم شد تا فقط بگوید :"مرگ بر خامنه ای" و او هم دم بر نیاورد و درس بزرگی برای من بود . دیشب حاج احمد خبر داد که الآن در کماست . امیدواریم که به سلامت به آغوش مادرش بر گردد. دعا کنید .

چنین باد.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت حضرت عالی....
یادم میاد قدیما بیشتر به ادبیات و خاطره میپرداختید تا یادداشت های سیاسی....

سلام سید (...)
شما با این حالت ...

قدیم ها هم سیاسی می نوشتم اما شما فقط وبلاگ های دفاع مقدس را می شناختی.

اخوی محترم و حاج آقا را سلام برسانید.









اداره حفاظت فیزیکی



دفتر گزارش روزانه

دانشکده فنی 6

یعنی چی آن وقت؟

علی آخوندزاده 30 دی 1388 ساعت 20:02

آخه مناظره رضایی و ولایتی چه معنی داره؟؟؟ مطمئنم فردا می شینن هی حرفای هم رو تایید می کنند . حسینیان و مرعشی خیلی بهتر بود . نمی دونم چرا بهم خورد .

برای بنده هم جذاب نیست. نه آقا محسن یک معترض ششدانگ است و نه دکتر ولایتی یک اصولگرای ششدانگ.

کسی حاضر نیست با حسینیان دست و پنجه نرم کند و فعلا ایشان بدون حریف است.

البته موضع گیری های ولایتی که در طی این مدت به نفع شما و جریان حامی دولت بوده و نمی دانم چرا می گید اصولگرای شش دانگ نیست ؟ مثلاْ توقع داشتید چه کار کنه ؟ اصلاْ یک سوال:
می شود بگویید به غیر ازاحمدی نژاد چه کسی اصولگراست؟؟؟

باز هم تندروی کردید.
دکتر ولایتی از دوستان قدیم حجةالاسلام رفسنجانی است و در انتخابات نهم نیز گفته بود اگر هاشمی بیاید من کنار می روم و همین گونه نیز عمل کرد. هاشمی در انتخابات نهم در مقابل اصولگرایان بود و ولایتی به نفع او کناره گیری کرد، حالا توقع دارید او را اصولگرای ششدانگ بدانیم؟
اتفاقا دوست بنده آقا محسن نیز در این مقطع هر چه کرده به نفع مدعیان اصلاحات بوده است، اما آیا باید او را اصلاح طلب بدانیم؟ هرگز!

این جانب اسمی از دکتر احمدی نژاد نیاوردم که شما جوسازی می کنید! اسم ایشان را مردم پای صندوق های رأی آوردند!

اما اگر به دنبال اصولگرای شش دانگ می گردید بفرمایید: همین حجةالاسلام والمسلمین روح الله حسینیان که شما هم اسم برده اید، حجةالاسلام والمسلمین رسایی، دکتر حداد عادل، دکتر حسین شریعتمداری، دکتر الهام، دکتر صفار هرندی و خیلی از اصولگرایان ششدانگ که شما بهتر می شناسید، البته اگر نخواهید به زور کسی را همفکر بنده جا بزنید.

علی آخوندزاده 1 بهمن 1388 ساعت 21:23

کجای حرف من تند روی بود؟
اگر قرار باشد هر کسی که در گذشته طرفدار هاشمی بوده اصولگرا نباشد پس باید بگوییم احمدی نژاد هم اصولگرا نیست . چرا که او این طور که محسن هاشمی گفت رئیس ستاد هاشمی در منطقه نارمک بوده و اگر هم دروغ گفته بود باید تکذیب می شد که نشد .
پس از آن باید بگوییم معاون اول او "رحیمی" هم اصولگرا نیست . چون نه تنها استاندار هاشمی بوده بلکه به اعتراف خبرگزاری های حامی دولت از جمله رجانیوز هنگام سفر استانی دولت وقت به کردستان تعداد زیادی از کامیون را برای عبارت "درود بر هاشمی " کنار هم گذاشته و دست هاشمی را نیز بوسیده است .
و از همه مهم تر بر اساس استدلال شما رهبری و امام هم اصولگرا نیستند که دوجمله معروف " هاشمی زنده است تا نهضت زنده است " و "هیچ کس برای من هاشمی نمی شود" را بر زبان های مبارک جاری ساختند . در انتخاب 84 هم اصولگرا و اصلاح طلب به هاشمی رای دادند و این گفته نیز به استناد گفته های خود احمدی نژاد و حامیانش است که هیچ جریانی از او حمایت نکرد . درباره اسم هایی هم که آوردید : به نظرم این اسم ها خیلی جدید بودند ؟ نه؟ نه دربین یاران امام و نه حتی در بین نزدیکان رهبری نام این افراد شنیده نشده. همه تازه واردند . به غیر از حداد که آن هم شاید اصولگرا نباشد چون به احتمال زیاد به هاشمی رای داده بود .
و به قول تابناک:بالاخره میزان حال فعلی افراد هست یا نه؟

واقعا نمی فهمی یا خودت را به نفهمی می زنی؟
ولایتی زمانی به خاطر رفسنجانی کنار رفت که رفسنجانی در مقابل اصولگرایان ایستاده بودند، اما بعضی از اصولگرایان زمانی در کنار هاشمی بودند که مدعیان اصلاعات او را عالیجناب سرخ پوش ( آمر قتل های زنجیره ای) می نامیدند و او هنوز در کنار رهبر معظم انقلاب بود. این با آن برابر است؟
ضمن اینکه از کی تا حالا سخن یک انگلیسی (محسن هاشمی) برای ما موثق شده است؟

جملات مقام معظم رهبری هم تفسیر خودش را دارد. مثلاً جمله «هیچ کس برای من هاشمی نمی شود» در ساعت 8ونیم دوم خرداد که همه چیز نشان می داد سید محمد خاتمی منتخب مردم است و حضرت آقا دو روز قبلش در دیدار با جانبازان تلویحا از نظرسنجی ها سخن گفته بودند این معنا را داشت:«خاتمی برای من هاشمی نمی شود.»

هر چند در این مدت سعی داری بگویی تغییر کرده ای اما متأسفم که خودت را هر بار به خواب می زنی و از بحث و جدل خوشت می آید.
این پیام را نمی خواستم تأیید کنم، اما خواستم بدانی که پرت و پلاهایت بی جواب نیست و چون نمی خواهم وارد پرت و پلاهای شما شوم، از این پس مثل سابق کامنت های پرت و پلایت تایید نخواهد شد و در آینده اگر ادامه دهی می دانی که چه خواهد شد؟! بله، مجبورم هیچ کامنتی را با نام علی آخوند زاده تایید نکنم. دیگر مرا می شناسی: بود و نبود و کم زیاد کامنت برایم اهمیتی ندارد.

علی یاری 2 بهمن 1388 ساعت 01:02

حسینیان کولاک کرد. بیخود نبود هیچکس حاضر نمیشد با اون مناظره کنه. هر چند به قول مجری روبه فردا مناظره نیست مباحثه است.

موفق باشید.

استاد بزرگوار من شما فرض کنید من نمی فهمم.
من حرف بدی نزدم که شما این قدر عصبانی می شوید . شما خوب کامنت مرا متوجه نشدید که احتمالاً من خوب نتوانستم منظورم را به شما بگویم . منظور بنده این بود که دلیل نمی شود چون یک نفر روزی هاشمی را دوست داشته امروز اصولگرا نباشد . به قول خودتان و همفکرانتان که از قول امام می گویید:"میزان حال فعلی افراد است" من هم می گویم ولایتی در این چند ماهه پس از انتخابات بسیار خوب عمل کرده و حقیقتاً اصولگرایی خودش را نشان داده است و واقعاً در بین چهره های اصولگرا در این امتحان پیروز بوده است . این را قبول دارید یا نه؟ آخر با این استدلال شما که اگر کسی روزی هاشمی را قبول داشته اصولگرا نیست پس آقای جوادی آملی هم اصولگرا نیست. چرا که در 84 او هم به هاشمی رای داده بود . ولی این طور نیست . چرا که اولاً در آن زمان اختلاف هاشمی و رهبری به اندازه حالا مشخص نبود و ممکن بود حتی عاشقان ولایت نیز او را به خاطر سربازی کردن برای ولایت قبول داشته باشند و ثانیاً بر فرض عدم صحت جمله مذکور " میزان حال فعلی افراد است " و براساس آن چه شنیده ام آقای جوادی از حامیان سر سخت رهبر است و آن چه برخی تلاش دارند القا کنند نیست . آقای ولایتی هم که روشن تر از همه در همان هفته های اول مواضعش را اعلام کرد به طوری که یک بار تیتر کیهان هم شد. منظور بنده این بود استاد گرامی .
التماس دعا

راوی 3 بهمن 1388 ساعت 18:04 http://www.nayeb.parsiblog.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

قال علی (علیه السلام): ألا و لا یحمل هذا العَلَم إلا اهل البصر و الصبر

همزمان با نهم صفر، سالروز شهادت عمار یاسر، شهید راه بصیرت برگزار می گردد:

همایش أین عمار
با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقا تهرانی
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

زمان: دوشنبه پنجم بهمن ماه ساعت 14
مکان: حوزه علمیه حضرت آیت الله مجتهدی (ره)
تهران، خیابان پانزده خرداد شرقی، کوچه شهید موسوی کیانی، کوچه مسجد آقا، حوزه علمیه آیت الله مجتهدی

لطفا تبلیغ کنید

ابراهیمی 5 بهمن 1388 ساعت 09:10 http://fanoos14.blogfa.com

با سلام
لطفا به وبلاگم هم پیام بزارین تا بعد لینکتون کنم.
ایدکم ا... تعالی

علی آخوندزاده 5 بهمن 1388 ساعت 13:12

شما که آدم با نفوذی هستید ماجرای نامه خاتمی به رهبر انقلاب شایعه است یا حقیقت؟

رودنقاش 6 بهمن 1388 ساعت 19:49 http://Rood114.blogfa.com

درپناه خداباشید.

متشکرم.

بنام خدا." ساواکیها کجا هستند" به روزم .یا علی

ebrat 10 بهمن 1388 ساعت 18:29

با سلام
وبلاگ عبرت با مطلبی تحت عنوان "انقلاب منتظر ویزا نمی ماند" بروز شد. در صورت صلاح دید منتشر نمایید.
http://ebrat.blogsky.com/1388/11/10/post-169/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد