نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

عامل اصلی انفجار شیراز دستگیر شد

اشاره: این سومین یادداشتی است که در این باره قلمی می‌شود. همان‌گونه که در نخستین مقاله عرض شد: نمی‏دانم چرا وقتی این خبر را شنیدم به یاد حضرت امام خمینی(ره) افتادم و بیانات ایشان بود که از جلو چشمانم رژه می‏رفت و صدای ایشان که در گوشم می‏پیچید و آرامم می‏کرد. آخر مگر نه اینکه ما فرزندان حضرت امام(ره) هستیم و در مکتب او پرورش یافته‌ایم؟ و مگر جوانانی که از کانون ملکوتی شیراز به پرواز درآمدند و به اعلی علیین رسیدند، پیروان راستین همان امامی نبودند که فرمود:«بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‏شود»؟! حضرت امام خمینی(ره) پس از شهادت علامه مطهری(ره) در مدرسه فیضیه طی سخنانی فرمودند:«این انقلاب باید زنده بماند؛ این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست. بریزید خونها را، زندگی ما دوام پیدا می کند؛ بکشید ما را ، ملت ما بیدارتر میشود. ما از مرگ نمیترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل ِ عجز شماست که در سیاهی شب متفکران ما را میکشید؛ برای اینکه منطق ندارید! اگر منطق داشتید که صحبت میکردید؛ لکن منطق ندارید! منطق شما ترور است؛ منطق اسلام ترور را باطل می داند!»

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وزیر اطلاعات گفت: «با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و مأموران نیروی انتظامی، عامل اصلی انفجار در حسینیه سیدالشهدای کانون ره‌پویان وصال شیراز، در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد.» غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امشب در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ «فرد اصلی که در بمب‌گذاری مباشرت مستقیم داشت عصر امروز در حالی که قصد خروج از کشور را داشت شناسایی و دست‌گیر شد و در هنگام دست‌گیری نیز مسلح بود.»

وی با اشاره به اینکه پنج تن دیگر از عوامل این گروه تروریستی نیز شناسایی شده و از آنها مقادیری مواد منفجره و سیانور کشف شده است، خاطر نشان کرد:‌ «این افراد که همگی ایرانی هستند از قبل شناسایی شده بودند و ارتباطات آنان با کشورهای خارجی محرز شده بود.»

وزیر اطلاعات با اشاره به شناسایی سرپل اصلی این گروه تروریستی در یکی از کشورهای خارجی، تصریح کرد:‌ «این گروه تروریستی با کشورهای آمریکا و انگلیس ارتباط داشته و پیش از این نیز از طریق وزارت امور خارجه به آن کشورها اعلام شده بود اما نه تنها هیچ اقدامی در جلوگیری از اعمال تروریستی آنها صورت نگرفت بلکه حمایت نیز شدند.»

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه علت عدم انتشار خبر تاکنون احتمال لو رفتن اطلاعات کسب شده و فرار عوامل اصلی بمب‌گذاری بود، تصریح کرد: «این عوامل قصد داشتند بعد از انجام بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز در نقاط دیگری نیز اقدامات تروریستی انجام دهند.»

وزیر اطلاعات با رد ارتباط این عوامل با گروه‌هایی که پیش از این مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته بودند، گفت:‌ «اطلاعات تکمیلی را بعد از پایان تحقیقات به اطلاع مردم خواهیم رساند.»

به گزارش فارس، ساعت ۲۱ روز بیست‌ و چهارم فروردین‌ ماه سال‌جاری بر اثر انفجار در حسینیه سیدالشهدای کانون رهپویان وصال شیراز ۲۰۲ نفر از هموطنان در حین عزاداری اباعبدالله(ع) شهید و مجروح شدند و پیش از این مسئولان احتمال خرابکاری و عمدی بودن این حادثه را رسماً رد کرده بودند.

 

پی‌نوشت: صاحب این قلم ابتدا بر اساس شواهد و تحلیل شخصی نوشت: باید به عزیزانی که وظیفه‏ی امنیت و نظم جامعه را عهده دار هستند خاطر نشان کرد که با امن نشان دادن جامعه، امنیت ایجاد نمی‏شود و راست گویی موجب ناامنی نمی‏گردد و از طرفی اقرار به وقوع یک حادثه‏ی تروریستی باعث تقویت تروریست‏های کوردل نمی‏شود و پیروزی‏ای به نامشان ثبت نمی‏کند، چرا که از یک طرف ترور و خشونت نزد ملت غیور ایران و آزادگان جهان محکوم است و از طرف دیگر بردن یک کیف به یک هیئت عزاداری بدون محافظ، کاری است که از یک بچه‏ی هفت ساله هم برمی‏آید! پس ارزش شهدای حادثه را پایین نیاورید، با مردم روراست باشید و مطمئن باشید در این صورت موجودیت بهائیت و وهابیّت بیش از پیش متزلزل خواهد شد و چهره‏ی پلیدشان منفورتر خواهد شد و علاقه و دلبستگی مردم به نظامشان دوچندان خواهد گردید. [لینک] اما بلافاصله کارشناسان اعلام کردند که خراب‏کاری منتفی است و این‏جانب هم با احترام به نظر ایشان با شجاعت نظرم را پس گرفتم. گویا دلایل امنیتی و قصد غافل‏گیری عامل اصلی باعث این پنهان‏کاری شده است و البته بنده از هر مقوله‏ای سردربیاورم، این یک قلم جنس (مسائل امنیتی) را نمی‏فهمم. حتی به دوستی که مرا مطمئن کرده بود نظر کارشناسان بر انفجار اقلام نمایشگاهی بوده، گفتم چرا به من این‏گونه گفتی؟ ایشان فرمود(!):«نمی‏خواستم در وبلاگت بنویسی» و مگر این همه برادران و خواهران شیرازی که نوشتند به کجای امنیت خلل وارد شد؟! البته به عهده گرفتن ناشیانه‏ی یکی دو گروه مجهول الهویه مرا از پیش مطمئن‏تر کرد و مهم‏تر از همه عبارت «شهادت‏گون» در پیام رهبر معظم انقلاب بود. اما یک نکته همچنان مرا در شک فرو برده بود و آن اینکه شنیدم علیرضا نوری زاده (خائن و وطن فروش) [+  +] در همان ساعات اولیه اعلام کرده که خراب‏کاری در میان نبوده است!!! و چون این مردک جز دروغ چیزی نمی‌گوید، از شما چه پنهان به نظر کارشناسان شک کرده بودم!

اما اگر مخفی نگاه داشتن اطلاعات به دست آمده، به دستگیری مباشر اصلی حادثه کمک کرده، خوشحالم که امیر عباس هم ناخواسته در این امر سهیم بوده است ؛ به هر حال برای دوستان که معلوم بود، به دیگران هم ثابت  شد که کانون ره‏پویان در مسیر درست و دشمن‌شکن گام برمی‏دارد و برای یک بار هم که شده، در ِ باغ شهادت به روی اعضای آن باز شد تا یادمان بماند که دفتر و کتاب شهادت همچنان باز است و عاشقان شهادت از وصول به آن محروم نیستند! پایان سخن، همان است که اول بار عرض شد، یعنی همان است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند:«خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند [...] و بدا به حال من که هنوز مانده‏ام.» [لینک]

نظرات 7 + ارسال نظر
... 19 اردیبهشت 1387 ساعت 09:44

سلام!
جراتتون در گفتن آن چه حق می دانید، گرچه وادارتان کند به پی گرفتنهای متعدد سخن قبلی... قابل ستایش است!

سلام
متشکرم
حالا اسمتان را می‌فرمودید چی می‌شد :)

صبا 19 اردیبهشت 1387 ساعت 10:54

هوالحق

سلام

خودشه!
دقیقا دلیل این تناقضات همین بود...باید می دونستم ! یعنی کاملا اعتقاد به مسائل امنیتی دارم برای همین از اون روی قضیا و بحثها رو همیشه در نظر دارم اما اینبار واقعا منم گیج شده بودم!....

در باغ شهادت باز باز است...
واقعا خوشا به حالشون...

سلام بزرگوار
وافعا خوشا به حالشان
دعا بفرمایید.

ابوالقاسم 19 اردیبهشت 1387 ساعت 12:32

سلام
از مطلبی که در این زمینه نوشته بودید استفاده کردم
واقعاً خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند.

سلام بر شما
از اینکه روحیه می‌دهید تشکر می‌کنم.

زائر بقیع 19 اردیبهشت 1387 ساعت 17:21 http://www.hasanmojtaba.com/

سلام بر دوست محترم
اگر موقع ها که ایمیل میاد میام مطالبتون رو میخونم
خوب مینویسید بقول خودتون طوری مینویسید که نتونیم نخونیم !!!
ولی حیف صد حیف که استقلالی هستین
شوخی کردم
توپ می نویسین
گفتم نظر بدم و تشکرکنم از مطالب زیبا تون
التماس دعا
یاحق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون

سلام بر زانر بقیع
و سلام بر صاحب بقیع

خیلی دعا بفرمایید.

اصغرآقا 20 اردیبهشت 1387 ساعت 00:43 http://khashkhashi.blogfa.com

سلام از وب شما لذت بردم آخه......... وبتون قشنگه مایلم وبتونو بزارم تو پیوندام اگه شما هم مایلین وب منو بزارین تو پیوندتون متشکرم.

سلام
متشکرم
با قسمت اول پیشنهاد موافقم (شوخی)

ابوالفضل 20 اردیبهشت 1387 ساعت 11:33 http://abolfazl2321.persianblog.ir

با عرض سلام و احترام:
خدا خیرت دهد ...
خوش به سعادتشان که لایق چنین پروازی شدند...
خوش به سعادت شما.
خیلی دوست دارم تا توفیق زیارت شما را در جلسات نقد وبلاگ که روزهای یک شنبه در محل فرهنگسرای دانشجو برگزار می شود را داشته باشم.
حضورتان و زیارتتان برایم افتخار است.
آدرس:
یکشنبه 22 / 2 / 1387... ساعت 17 الی 19

نشانی: خیابان سید جمال الدین اسد آبادی ( یوسف آباد ) - خیابان ۲۱ - بوستان شفق - فرهنگسرای دانشجو - سرای کتاب

آدرس وبلاگ جلسات نقد:
http://sunday.persianblog.ir

سلام بزرگوار
از محبت شما متشکرم
امیدوارم بتوانم در یکی از جلسات شما حاضر شوم و بهره ببرم.
دعا بفرمایید.

سید محسن 21 اردیبهشت 1387 ساعت 14:03 http://m-shorideh.persianblog.ir

به نام حضرت دوست


سلام علیکم



بدون تردید در منطق اسلام

خیلی از کارها همچون ترور باطل هست


خدایا ما را شرمنده شهدا مگردان
خدایا قلبهایمان را جز با شهادت از کار میانداز






در پناه حضرت دوست

سلام برادر
بهترین دعا را شما کرده‌اید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد