نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

سقوط آزاد نکنیم

حتما تا به حال ورزش صخره نوردی را از تلویزیون تماشا کرده‌اید ؛ ورزشکار با دقت جای دست و جای پا انتخاب می‌کند و با ظرافت بالا می‌رود و امتیاز کسب می‌کند. اما ناگهان با یک اشتباه کوچک، یک غفلت، یک لحظه عدم تمرکز و با یک لغزش به کلی از صخره جدا و پرتاب می‌شود. این حکایت حال ما در تمام عمر و به ویژه در ماه مبارک رمضان است. با زحمت و قدم به قدم به انجام فرامین الهی مشغول هستیم و ناگهان با کمترین لغزشی به پایین پرتاب می‌شویم.

مراقب لغزش ها باشیم الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

اگر دقت کرده باشید صخره نوردان یک طناب اطمینان دارند که باعث می‌شود بعد از سقوط معلق بمانند تا دوباره به خود آیند و حرکت از نو آغاز کنند. طناب ما هم می‌تواند ارزش‌های نهادینه شده در باطنمان باشد و به تعبیری طناب اطمینان ما دستورات اسلام، لطف پروردگار تبارک و تعالی و تفضل رسول الله و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) است و شاید شما دوست داشته باشید به اختصار بگویید که طناب اطمینان ما اهل بیت (علیهم السلام) هستند. با این حساب به یاری خدا در هر سقوط، از هستی ساقط نمی‌شویم ؛ مهم این است که فوری به خود آییم و حرکت از نو آغاز نماییم و مراقبت کنیم که در آینده گامی را به خطا برنداریم.

به هر حال زمان مسابقه برای همه به پایان می‌رسد ؛ دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. خدا کند که در آن دم امتیازات خوبی را اندوخته باشیم و دست کم نظر داور دادار را برای ارفاق جلب کرده باشیم.

دعا بفرمایید. 

پی‌نوشت: نکته‌ای که خواسته‌ام در اینجا تأکید کنم این است که لغزش  

چه کوچک و چه بزرگ باعث سقوط می‌شود و گاهی من و شما، برخی   

لغزش‌ها را کوچک می‌شماریم. خطا هر چه هم کوچک باشد، آدمی  

را به شدت از مقام معنوی‌ای که کسب کرده ساقط می‌کند و  

رسیدن به جای اول هم دشوار خواهد بود.  

پس بهترین کار خطا نکردن است!

نظرات 12 + ارسال نظر
حاج علی 21 شهریور 1387 ساعت 09:03 http://akherat.persianblog.ir

عزیز برادر
این مسابقه هر روز و هر ساعت و هر لحظه تکرار میشود و مختص ماه مبارک رمضان نیست .
البته قبول دارم که جوایز و امتیازات ویژه این ماه غیر قابل مقایسه با سایر ایام سال است
دعا کنید همانگونه که تلاش میکنیم تا در مسابقات دنیوی برنده شده و امتیازات بیشتری را کسب کنیم ُ‌در مسابقات اخروی نیز امتیازات ارزنده ای را کسب نمائیم
التماس دعا

سلام
همین طور است و اگر دقت بفرمایید در یادداشت هم آمده است: «این حکایت حال ما در تمام عمر و به ویژه در ماه مبارک رمضان است».
ایدکم الله تعالی.

حاج علی 21 شهریور 1387 ساعت 09:05 http://akherat.persianblog.ir

ضمنا پیشنهاد میکنم این یادداشت زیر را از صفحه کامنتهاتون حذف کنید . ممکنه برداشتهای متفاوتی بشه که خیلی خوشایند نباشه .
توجه: امیر عباس خود را ملزم به درج کامنت متقابل نمی‏داند.

وجود این جمله به این دلیل است که اغلب دوستان جوان متوقع اند که حتما در پاسخ هر کامنت سری به وبلاگشان زده و ریاکارانه هم که شده جوابی ثبت شود و اگر چنین باشد باید بنده حقیر وبلاگ نویسی را ترک کنم.
ضمنا وقتی این جمله هست، یعنی بنده نظر متقابل نمی‌دهم، آن وقت نشانه بزرگواری شمای نوعی است که بدون چشم‌داشت نظر می‌دهید. اجازه بدهید نشانه بزرگواری دوستان را حذف نکنم.
دعا بفرمایید.

سید فرهاد 21 شهریور 1387 ساعت 15:45 http://www.pakmardan.blogfa.com/

سلام و عرض ادب برادر دلاورم
طاعات و عباداتتان قبول در گاه حق تعالی واقع گردد انشالله
مطلب زیبایتان نرا یاد دیروز انداخت برادر خوبم
آری این سقوط را برادر کوچکتان من حقیر سالها پیش انجام داده ام که بعد از آن شب و روز چوبش رو میخورم.
یک اشتباه بزرگی انجام دادم که هرگز تا زنده ستم خودم را نمی بخشم و همیشه با خودم میگویم حالا چوب اعمالت را بخور چرا مهاجرت نمودی چرا........
برادر عزیزم دیروز دم دم غروب بود که بسمت خانه در حرکت بودم و هنگام قدم زنان زیر زبان با خودم همچون دیوانگان حرف میزدم و زا خدیا بزرگ طلب آمورزش گناهانم را مینومدم و بریا همه مونین حاجت دعا داشتم .اما لحظه ای نگذشت صدای دلنشین اذان محلی را که فقط بیگانگان در آن سکوت داشتند فرا گرفته بودم.
فقط این را میدانم با شنیدن این صدای زیبا زانوهایم توان راه رفتن نداشت به دیواری تکیه دادم وبه حال خود گناه کارم گریستم.
این همان نتیجه سقوط من حقیر میباشد که سالها با خود به همرا دارم
دست حق یارتان برادر عزیزم
جانم فدایت ای زهرای مظلوم

سلام برادر دلاورم
مهاجرت فی نفسه خطا نیست. سعی می‌کنم دلتنگی غربت را درک کنم. و با اجازه کامنت دیگرتان را که بیانگر این است که خداوند یار بیکَسان است، برای خود نگه می‌دارم.
امیدوارم بهره‌تان از ماه مبارک فراوان باشد.
دعا بفرمایید.

z.j 21 شهریور 1387 ساعت 21:07 http://sajedeh2367.blogfa.com

سلام با تشکر از حضور سبزتان
به امید روزی که دیگر هیچگاه لغزشی از ما سر نزند
التماس دعا در این ماه ما را نیز دعا بفرمائید

سلام دوست ارجمند
منظورتان از حضور سبز را متوجه نشدم.
امیدوارم بهره‌تان از ماه مبارک فراوان باشد.
دعا بفرمایید.

سلمان 21 شهریور 1387 ساعت 22:38 http://salman.mohammadi.ir

سلام برادر!
خوبید؟
بعد از مدت‌ها اومدم این‌جا...
از حال و احوال که بگذریم می‌خواستم بگم نتیجه‌ای که تو پی‌نوشت گرفتید حاصل همون قیاس با صخره نوردیه؟! فکر نمی‌کنم بتونیم خطا نکنیم. و فکر نمی‌کنم شدت علاقه‌ی معبود به عبد عاصی که پشیمونه و ابراز ندامت می‌کنه کم‌تر از عبد صالح باشه. [کلمات به معنای عوامانه به کار گرفته شده‌اند!! از عبدصالح چیز خفنی برداشت نکنید :) ]
هم‌چنین تشبیه‌تون تشبیه جالبیه ولی اگر بخواد به این معنی باشه که نافرمانی هرقدر هم که کوچک باشه ما رو از جایگاهمون اون‌قدر دور می‌کنه که دیگه نتونیم به‌اش برسیم، باهاش مخالفم.
زنده باشید

سلام
این بحث در مورد کسانی صادق است که با همتی مثال زدنی در حال سلوک الی الله هستند نه امثال بنده حقیر و به همین دلیل صخره نوردی مثال زده شد. در این حالت کوچک ترین نافرمانی سقوط شدیدی را به همراه دارد و دقت کنید که عرض شد باید به خود آمد و حرکت از نو آغازید و البته به طناب اطمینان هم اشاره شد.
و از همین جاست که اهمیت عصمت برای ۱۴ معصوم (علیهم السلام) جلوه می‌کند. یعنی هر سقوط اثری جبران ناشدنی دارد و از این رو پیامبر اکرم (ص) و ام الائمه (س) و ائمه (ع) باید معصوم باشند و هستند.
و البته با شما موافقم که ما مجددا می‌توانیم به مقام قبلی برسیم، چون مقام قبلی ما چندان رفیع نبوده و پس از سقوط با توبه و مراقبه می‌توان دوباره بدانجا رسید و البته زمانی که از دست می‌رود همچنان از دست رفته است و غیر قابل جبران است.
ممنون که این قدر خوب به مطلب توجه داشتید.
دعا بفرمایید.

sara 22 شهریور 1387 ساعت 13:15

salam
mamnon misham baraye man Email nafresteid
Email man yek madodeye khosodiye va delam nemikhad har kasi men babe tablighe khodesh baram Email befreste
moteshakeram

سلام
من هم متشکرم :)

کریمی 24 شهریور 1387 ساعت 00:33

سلام بر برادر جانباز گرامی
خواهش میکنم این بار نظرم را تایید کنید چون این بار سوالی دارم که برام مهمه
من همیشه وبلاگتان را میخونم و اگر نظر نمیدم چون زیاد اهل حرف زدن نیستم
شما را من الگوی خودم قرار دادم که با سن کم جبهه رفتید و الان هم در چند رشته فعالیت میکنید
سوال مهمم اینه که آیا میتونم بپرسم چی شد که کاریکاتور مطلب قبلی را حذف کردید؟
با تشکر التماس دعا

سلام بر شما
تایید نشدن نظرات قبلی شما به خاطر بی نام و نشان بودن است و الا تلاش می کنم تعریف و تکذیب دیگران برایم اثری نداشته باشد.
در مورد مطلب قبل و کاریکاتورش تعداد زیادی از دوستان و بازدیدکنندگان نظر داشتند. دست آخر یکی از همکاران که احترامش را بر خود واجب می‌دانم خواست به این دلیل که لباس روحانیت در میان است، کاریکاتور را حذف کنم. بنده هم علی رغم نظر شخصی، هم به انتقاد دوستان ارزشی احترام گداشتم و هم حرمت این همکار ارجمند را حفظ کردم.
البته از بین بلاگرهای مدعی اصلاحات و معاندین و حتی از طرف یکی دو نفر که مشکلات شخصیتی دارند هم نظر مخالف رسید. نظرات این گروه برایم بی‌اهمیت و کان لم یکن بود و فقط به انتقاد دوستان ارزشی توجه کردم.
البته اگر زمانی خود را قانع کردم، دلایل درج ابتدایی کاریکاتور و نظر کلی ام در این ارتباط را مفصل خواهم نوشت.
دعا بفرمایید.

z.j 24 شهریور 1387 ساعت 08:44 http://sajedeh2367.blogfa.com

سلام منظور از حضور سبزتان ورود شما به ایمیل بنده بود که برای بنده ایمیل گذاشته بودید و دعوت به وبلاگ خود کرده بودید

سلام
درود بر شما

پورامینی 24 شهریور 1387 ساعت 14:37

سلام مرد خدا
از وقتی که آدرس ویلاگ را دادید دو سه بار بیشتر نتونستم ببینم اما هر وقت اینجا میام تکون میخورم و به یاد خدا می افتم. قبول کنید که با حجم کاری کمتر توفیق داشته باشم.
سری به ما بزنید.

سلام و ارادت
اگر جرئت داشتم کامنت را تایید نمی‌کردم اما خودتان می‌دانید که این وصله‌ها به بنده نمی‌چسبد.
خدمت خواهم رسید.

بسیجی ولایتی 24 شهریور 1387 ساعت 15:03

سلام
طاعات و عبادات شما قبول
نکته ای که مرقوم کردید فقط در مورد کسانی درسته که باتقوا هستند و مسیر کمال را طی میکنند و الا کسانی که حواسشون به تکالیف دینی نیست از صعود چیزی نمیدونند که سقوط براشون معنی داشته باشه. شما به خودتون و دوستانتون نگاه کردید. حالا به کسانی که اسیر غفلت هستند چی باید بگیم؟

سلام بزرگوار
خوب روی سخن بنده در این یادداشت با دین‌داران است و کسانی که برای خود برنامه دارند و البته ما هم اسیر غفلت هستیم. نوع و میزانش تفاوت دارد و باید متذکر شویم.
دعا بفرمایید.

محمدتورنگ 25 شهریور 1387 ساعت 14:39 http://toorang.blogfa.com

سلام وارادت

سلام و ادب و احترام

دعا بفرمایید

احسان مهدیان 27 شهریور 1387 ساعت 03:04 http://hojum2.blogfa.com

سلام امیر عباس

قبلا خبرت کردم که به این وبلاگم سر بزنی به خاطر کاری که با عکس یک جانباز و یک زن شیمیایی انجام گرفت . نیامدی !
..
کار شما رو در ۲ شماره نخوانده ب.ودم که توفیق خواندن را امشب داشتم . موفق باشید خدا با صابران است !
...
منتظر نظرت در باره شعر پوسترهای جدید هستم .هجووووم

سلام برادر
عذرخواهی مرا بپذیرید.
خدمت می‌رسم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد