X
تبلیغات
رایتل
بسم اللهِ الرَّحمن الرَّحیم

24 مهر 1389

امام خمینی(ره) احیاگر نظام ولائی اسلام در عصر حاضر در تبیین اولیه حکومت اسلامی بر مبنای «ولایت فقیه» حکایتی دارد از سفیر کبیر استعمار پیر انگلیس در عراق که وقتی با مشاورین خود در آن کشور اسلامیِ تحت اشغال پرسه می زد با صدای مؤذنی مواجه شد که از مشاوران خود جویا شد که این چه می گوید که در پاسخ گفتند که اذان می گوید وی بی درنگ پرسید : بگویید ببینم آیا این اذان بر خلاف  منافع بریتانیای کبیر  نیست ؟! در پاسخ گفتند اگر فقط همین اذان باشد ، خیر.  بنابراین وی  گفت : بگذارید هر چقدر می خواهد اذان بگوید  حضرت امام(ره) از این خاطره نتیجه گرفتند که تا اسلام در صحنه های جدی تقدیرات جامعه و سیاست و تدبیر امور نباشد دشمنان حساسیت به خرج نمی دهند ولی با به صحنه آمدن فقه و فقیهان آگاه و شجاع چون میرزاهای شیرازی  استعمارگران  تمام قوا و پیاده نظام خود را برای حذف و یا حداقل انزوا و به حاشیه راندن مقام ولایت به کار می گیرند و در این میان با تجربه چند صد ساله استعمار بر آنند تا که حوزه و افرادی از عالمان و فقیهان را در مقابل علمدار ولایت فقیه قرار دهند تا که با  تحمل کمترین هزینه بیشترین ضربه راوارد کنند .

 

 

دستپاچگی رسانه های استعمار نوین و جیره خوران فتنه گرشان و منافقین و سلطنت طلب ها از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم و ایجاد فضای غلیط شایعه و تخریب بر علیه ایشان نیز نشانه شکست فاز دوم فتنه 88 می باشد .

  

دشمنان پس از برخورد با سدّ مستحکم مردم در 9 دی و 22 بهمن 88 وارد فاز دوم فتنه شدند که عبارت بود از القای تقابل حوزه ها و فقیهان قم با نظام و شخص رهبری . طراحان  پشت پرده فتنه 88  با برنامه ریزی فشرده درصدد القای جدا شدن بخشی از حوزه از مسیر انقلاب و فراتر از آن همصدایی آنها با فتنه گران مزدور آمریکا و انگلیس شدند و با بزرگنمایی یکی دو کودک مدعی فقاهت در کوشه و کنار بر آن بودند که ولی امر مسلمین را که برخوردار از حمایت توده مردم و مراجع و بدنه حوزه است  را درمیان نخبگان حوزه تنها نشان دهند و مشروعیت فقهی واسلامی ایشان را به خیال بچه گانه خود زیر سؤال برند و پروژه « حوزه در مقابل حوزه » را رقم زنند . که رفت و آمدها و نامه نگاری های خانواده زندانیان فتنه و بستگان و مرتبطان اصول گرا نمای فتنه به برخی از بیوتات و حتّی وقاحت سفیر انگلیس برای تقاضای دیدار با مراجع و اعضای جامعه  

 

مدرسین که ناکام ماند را می توان از این دست اقدامات دانست .

دلیل دیگر وشاید هم بتوان گفت دلیل اصلی سیاه نمایی خنّاسان فتنه جو از این سفر ، وحشت  آنان ازمدیریت حوزه بر پایه اندیشه روشن و عمیق ایشان می باشد  که بنابر این اندیشه که همان اندیشه امام خمینی است  « فقه تئوری زندگی از گهواره تا گور است » و عقبه تئوریک نظام اندیشه های ناب «  فقه پویای شیعه می باشد .» که چندی است معدودی از مذبذبان  نهفته در حوزه با پچ پچ حقیر خود به بهانه حفظ استقلال حوزه ها  برای جلوگیری از خیزش حوزه ها در جهت رفع نیازهای فکری و فرهنگی نظام  و جامعه تهمت حکومتی شدن حوزه ها برای  حفظ وضع موجود دارند تا که حوزه ها ی علمیه  جوابگوی نیازها و پرسش های روزافزون نظام و جامعه نباشند.

 

 

ولی به رغم حسد حاسدان و مکر مکاران ، شورو نشاط زائد الوصف حوزه و مراجع و  بزرگان و مردم  قم و لحظه شماری برای درک حضور نایب امام عصر ارواحنا فداه همان کابوسی است که بی قراری را به اردوگاه فتنه انداخته و درخشش خورشید انقلاب در خاستگاه انقلاب اسلامی و اتاق فکر انقلاب جهانی قائم آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین بر کوری خفاشان افزوده و آنان را به ورطه ای انداخته که هر مکر و حیله ای هم به کار گیرند به مدد مکر إلهی بر افتضاح خود می افزایند و  چون تدبیر رژیم طاغوت که خواستند امام را در نجف و خیل علمای آن منزوی کنند تا که شاید خمینی فراموش شود هجرت امام به نجف بر تلألوی خمینی افزود ، حضور مقتدای حوزه در قم نیز همانگونه موجب مجدو عظمت مقام ولایت و مرجعیت است و حوزه علمیه قم بسان قرارگاه جهانی اسلام ناب محمّدی در انتظار فرمانده دلیر و دوراندیش خود است تا که مراحل نهایی عملیات جهانی اسلام در نشر و ترویج افکار ناب محمّدی صل الله علیه وآله را در برنامه های راهبردی خود بکار گیرد و نهضت فکری و فرهنگی ای که به فرموده امام صادق علیه السلام در آستانه ظهور از قم تمام کننده حجت در عالم و زمینه ساز ظهور است را مهندسی کرده (بحارالانوار ج 60 ص 213) و گام بلند در جهت اهتزاز پرچم لا إله إلا الله بر قّله های فکری و عقیدتی جهان که به فرموده حضرت امام خمینی « « تشنه اسلام ناب محمّدی است .» را بر داشته و موانع ظهور را مرتفع کند.

و یراهم بعیداً ونراه قریباً

إن شاءالله

مسعود شفیعی کیا