نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

نامحرمانه

خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست

آقای الهام لطفاً ساکت باشید!

دکتر الهام

آقای الهام! نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای از ساخت آخرین مرحله‌ی اخراجی‌های دهنمکی بازدید کرده‌اید و در آنجا افاده فرموده‌اید :«"اخراجیها"ی ده‌نمکی، ضمن حفظ ارزشگرایی، حرف های قدیمی را با زبانی جدید به مخاطب ارائه کرد»؟! اما به شما توصیه می‌کنم که اگر از هنر و به ویژه اگر از سینما سررشته‌ای ندارید، لطفاً ساکت باشید و این‌گونه بازدیدها را با سکوت برگزار کنید. شما مگر نمی‌دانید که اخراجی‌های دهنمکی دل بسیاری از اهالی دفاع مقدس را که سینما را می‌فهمند، خون کرده است؟ مگر نمی‌دانید این فیلم باعث شادی و پایکوبی کسانی شد که از ارزش‌های دفاع مقدس عقده داشتند؟ چگونه است که می‌گویید حرف‌های قدیمی با زبان جدید؟ اگر منظور از حرف‌های قدیمی ارزش‌های دفاع مقدس است که اخراجی‌ها آن را لگدمال کرده است! درست است که برخی با توجه به پندار مثبت خود از این فیلم استقبال کردند، اما این اخراجی‌ها شایسته‌ی تقدیر و استقبال نیست؟ در کجای دفاع مقدس شاهد بودید که وقتی افراد مشکل‌دار وارد جبهه می‌شدند، تا آخر در پوشش و گفتار و رفتار ثابت باشند و دست آخر هم بدون کمترین تحول قابل قبولی با قمه(؟) به سمت تانک دشمن بروند و در حالی‌که دیگران دهان او را می‌گیرند تا کلمات رکیک از آن بیرون نزند، به شهادت (وا اسفا !!!) برسند؟!

یکی دو صحنه‌ی هندی و عاطفی آیا همه‌ی دفاع مقدس ماست؟ آیا جانبازان ما در حال دزدی و فقط به خاطر برانگیخته شدن دفعی احساسات، ماسک خود را بیرون آوردند و شیمیایی شدند؟ آیا آن گونه که اخراجی‌ها القا می‌کند، روحانیت ما در دفاع مقدس، فریفته‌ی افراد مشکل‌دار بودند؟ آیا فرماندهان ما نفهم و عصبی بودند؟

آقای الهام! این فیلم اندیشه‌های غیر قابل قبول را بر یک پندار حق بنا نهاده است. درست است که در دفاع مقدس شاهد بودیم که همه نوع انسان با ورود به جبهه متحول می‌شدند و به کمال می‌رسیدند، اما در این فیلم کجاست آن تحول و آن سیر کمال؟ و کجاست آن میدان مغتاطیسی قوی معنوی، که شخص به محض ورود به جبهه، تحت تأثیر آن قرار می‌گرفت؟ شخصیت‌های اخراجی‌ها نه تنها در میدان مغناطیسی معنوی جبهه حل نمی‌شوند (چرا که اساساً در این فیلم چنین چیزی را شاهد نیستیم) بلکه حتی در لباسشان هم تغییری مشاهده نمی‌شود! و همچنین در گفتار و رفتارشان نیز کمترین تغییری را شاهد نیستیم و این رزمندگان اسلام هستند که مورد تمسخر و طعنه و استهزا قرار می‌گیرند.

آقای الهام! آن همه معنویت و رشادت رزمندگان اسلام در کجای این فیلم مشهود است که شما را ذوق‌زده کرده است؟ از قضا رزمندگان در این فیلم به حاشیه رفته‌اند و همان گونه که اشاره شد، مورد تمسخر این چند نفر هستند و این دیگر اشخاص فیلم هستند که در میدان مغناطیسی چند خلاف‌کار گیر افتاده‌اند!

البته درست است که فیلم توانست خوب بفروشد و مردم را به سینماها بکشاند، اما آیا این ملاک برای ارزیابی فیلم کافی است؟ تنها اگر محتوا قابل دفاع باشد، آن‌گاه حضور مخاطب ارزش دارد و الا خیر.

نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم که دهنمکی در دیگر عرصه‌هایی که حضور داشته چه کرده و چگونه اعتقادات شخصی خود را به حساب تمام حزب اللهی‌ها و طرف‌دارن ولایت فقیه گذاشته است و چه بدبینی‌ها و کج‌فهمی‌‌ها که به وجود نیاورده ؛ اما به این جمله‌ی شما به شدت اعتراض دارم که گفته‌اید:« آقای ده‌نمکی در زمینه مبارزه با تهاجمات سیاسی، فرهنگی سال‌های اخیر به عنوان فردی پر تلاش، فعال و توانمند در عرصه رسانه ظاهر شد و همین نگاه ارزشی را در عرصه فعالیت‌های سینمایی دنبال کرد.» در عرصه‌ی تصویر هم هنوز فقر و فحشای او را (که فقر را تنها عامل فحشا و بلکه نتیجه‌ی منطقی آن دانسته بود) از خاطر نبرده‌ بودیم که چشم‌مان به جمال اخراجی‌ها منور شد و خدا عاقبت اخراجی‌های 2 را به خیر کند! و با این تمجیدهای غیرحرفه‌ای، باید غصه‌ی اخراجی‌های 3 و 4 و 5 و 6 و ... را هم بخوریم! خدا عاقبت ارزش‌های دفاع مقدس را به خیر کند.

البته شما گفتهاید:«سینما از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و علاوه بر آن مخاطب زیادی هم در کشور دارد». اجازه بدهید فکر کنم شما نیم نگاهی به انتخابات دارید. باید بگویم که نیازی به ترویج ضدارزش‌ها نیست؛ دکتر احمدی نژاد مورد اقبال مردم است و با رأی قاطع ایشان به پیروزی خواهد رسید.

در پایان خاطر نشان کنم که می‌دانید و همکارانی که رسانه‌ها را برای شما پایش می‌کنند، می‌دانند که نگارنده به شما ارادت دارد و می‌دانید یا بدانید که این جانب هم در دفاع مقدس و هم در عرصه‌های هنری و نقد نقش داشته‌ام و لذا یادتان باشد که یک عنصر متخصص خودی – و ان شاء الله مؤمن – به موضع شما خرده گرفته است و تأکید کرده است که به جای تأیید فیلم‌های مغایر ارزش‌های ناب دفاع مقدس، لطفاً ساکت باشید. 

 

 

مرتبط :

رهبر معظم انقلاب: به این فیلم (اخراجی‌ها) نکته دارم [لینک]  

روایت ناقص داود آبادی از دیدار با رهبر معظم انقلاب[لینک]

سینمای گلگیر عقب: اخراجی‌ها [لینک]

جنگ به روایت اخراجی‌ها [لینک]  

نظرات 12 + ارسال نظر
محمدتورنگ 23 آذر 1387 ساعت 09:41 http://toorang.blogfa.com

سلام برادر.
ازالهام خیلی چیزهارانمی دانید....
خدابه همه مارحم کند....

سلام
دکتر الهام را از نزدیک می‌شناسم و به ایشان ارادت دارم.
موفق باشید.

بزمانه 23 آذر 1387 ساعت 17:16 http://bazm.blogfa.com

با عرض معذرت با دیدگاهتان موافق نیستم. اخراجی ها یک نگاه نو و کاملا مردمی و واقع گرایانه به جنگ داشت. حقیقت این است که شهدای ما در جوانمردی شان با یک دیگر اشتراک داشتند و بقیه ویژگی هایشان متفاوت بوده است. از نوجوان و جوان و پیر و زن و مرد و .... فقط بر اساس غیرت و حمیتشان بود که حاضر به فداکاری شدند و الا در همان زمان بسیاری از به ظاهر متشرعان در خانه ها نشستند و تلاش کردند کلمه ای مخالف رضایت امام زمان عج نگویند و از خدا خواستند که ثواب جهاد و شهادت را و نه خود جهاد و شهادت را نصیب آنان کند!
ناگفته نماند همان موقع هم خیلی ها دهنمکی را بی سواد و بی هنر می نامیدند ولی به هر حال کار او و استقبال تاریخی مردم از آن تحسین برانگیز و تامل برانگیز است.

سلام
متشکرم که نظرتان را اعلام کردید.
در آنچه شما از دفاع مقدس گفته‌اید بحثی نیست. اما در مورد اخراجی‌ها در اشتباه هستید دوست عزیز. در این فیلم آن میدان مغناطیسی معنوی وجود ندارد. یعنی فرآیندی که در جبهه‌ها وجود داشت تا همه نوع آدم به بلوغ عقلی و معنوی و عرفانی برسند در اخراجی‌ها وجود ندارد.
و الا کیست که نداند از تمام طبقات به جبهه می‌رفتند و آدم می‌شدند؟
ضمن اینکه سیل جمعیت برای خنده به سینما آمدند و از این نظر اخراجی‌ها یک کمدی موفق بود که ارزش‌ها را به سخره گرفته بود.
موفق باشید.

به نام او
سلام

ما واقعا موندیم چی بگیم از این اخراجی ها ..آیا واقعا همینطوره که این اقای دهنمکی که تیر و ترکش خورده جبهه و دفاع مقدسه بیاد اینجوری شهدا رو به بازی بگیره ؟؟ پس اینهمه خاطرات و واقعیتهای سرداران جنگ و شهدای زنده درباره همرزماشون چیه؟ واقعا تو جبهه با قمه میرفتن به شکار تانک ؟ یا اینکه لباس نداشتن که با لباس لاتای میدون و عمله ها اونجا بودن ؟؟ واقعا اینطوریه؟ چرامن از هر کسی پرسیدم اونا که تو اکثر عملیاتا بودن و شرکت داشتن با هر تیپ خاصی تو جبهه گشتن هیچ وقت اینجوری تعریف نکردن اینجوری نگفتن ..

جناب بزمانه البته ببخشیدا من وقتی نظر شما رو خوندم خندم گرفت اخه شما میگی مردم ..این مردم کی هستن یکی مثل من و خانواده من و قبیله و عشیره من و یه کوچه و بعد یه شهر و و .......چرا ماها خوشمون نیومده از این فیلم چرا مورد پسند ماها نبوده ؟؟ البته اشتراک شهدا با مردم که حرف شاقی نیست شهدا از جنس مردم همین مردم بودند کی اونها رو دور از دسترس نشون داده جز همین اقایون ....یه روز وقتی ماها گفتیم ما هم دوست داریم شهادت ماهم دوست داریم شهید بشیم همین اقایون مسخرمون کردن گفتن اونا یه چیز دیگه بودن ..اونا اونجوری بودن ..حالا چی شده ؟؟ اونا که این اقا نشون داده که شهید شده از ما هم بدتر بوده خوبه ما چش چرون نبودیم اهل این جور لات بازیها نیستیم ما اقلا میدونیم برای چی مدافع رهبری هستیم اقلا بلدیم نماز بخونیم اقلا دوستامون لات و معتاد نیستن اقلا یه خورده سرمون میشه دین و پیغمبر و خدا .سیگار هم نمی کشیم ..حرفهای بد نمی زنیم .

.وگرنه ماها که نه از نسل جنیگم نه از خود جنگیم ماها بواسطه پدرامون و پدر بزرگامون یه اشناییتی داریم اونم دور ..حالا هم بواسطه کتابها و خاطرات و بعضی فیلمها و مستندات و رفتن به مناطق جنگی که الان اینقد تغییرش دادن که ادم گیج میشه ایا واقعا اینجا یه روزی جبهه جنگ بوده ، یه شناخت خیلی کم نسبت به دفاع مقدس و شهدا داریم . هیچ وقت از فیلمهای گیشه ای و خنده دار خوشم نیومده هیچ وقت ..رهبر هم یه حرفی داشتن درباره گیشه بودن فیلمها ..برید بخونید . من اصلا کاری به شخص ندارم اما خواهش دارم اونا که متولی فرهنگ دفاع مقدس هستند بیان از این ضرباتی که بعدها ما نسلهای واقعا سوخته رو دچارش میکنه و این سردرگمی بین حقیقت و رویا رو هیچکی نمیتونه جوابگوباشه . اون دنیا پیش همین شهدا باید یه سری جوابگوباشند . چون ما بخوایم یه سری حقایق ازخاطرات واقعی سرداران رو بپذریم یکی میاد یه فیلمی میسازه بعدش که میگیم اینجوری بوده طرف خودش اهل تیر و ترکشه ..اون سردار اون شهید زنده منکر میشه ..نمیدونم ایا جبهه به جبهه فرق میکنه اونا توکدوم جبهه جنگیدن ؟؟ اینا تو کدوم جبهه بودن ؟؟؟ اینا کی بودن ؟؟ اونا کی بودن؟؟

دلم خیلی برای شهید اوینی تنگ شده اقلا اون می تونست جواب اینهمه سوال ما رو بده میدونم که می تونست بده ..حیف وقتی اسمشو کتاباشو حرفاشو تازه دیدم و شنیدم تازه دبیرستانمو تموم کردم . ای کاش تو دورش بودم . جناب بزمانه بهتون سفارش میکنم حتما یه سری به بیمارستان صدر و ساسان بزنید تا بدونید اخراجی ها اونا هستن نه اینا

ممنونم از شما جناب امیر عباس جعفری یه جورایی حرف ماها رو زدید .

موفق باشید .

یا زهرا (س)

سلام بر بسیجی بزرگوار
مرحبا به شما. البته مطمئنم دوستانی که فیلم اخراجی‌ها راضی‌شان می‌کند به این دلیل است که ظرفیت آدم سازی جبهه را می‌دانند، اما در فیلم این ظرفیت پیدا نیست و فقط ارزش‌ها به سخره گرفته می‌شود.
موفق باشید.

سلام و خسته نباشید.
از این که بعد از مدت بسیار طولانی دوباره قابل دانستید و به وبلاگ حقیر قدم رنجه و قلم رنجه فرمودید بسیار مشعوفم. عیدتان مبارک و قلم و قدمتان توانا باد.
التماس دعا

سلام
من همچنان ارادت دارم. گاهی هم سری می‌زنم، اما به قول جوانان، این بار فاز داد و عرض ادبی داشتم.
دعا بفرمایید.

به نام او

سلام

ممنونم از شما جناب جعفری
راستش رو بخواید ماهر چی تو دل و فکرمون بود گفتیم .

للهم اجعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب علیه السلام » خدایا ما رااز متمسکین به ولایت قرار بده . الهی امین
عید غدیر عید به ثبت رسیدن امامت امت به "شما" تبریک و تهنیت.

ما شما رو لینک کنیم اشکالی نداره ؟؟
التماس دعا

یا زهرا (س)

سلام و تبریک
من هم متشکرم.
فقط اشکالش این است که بنده هم مجبور می‌شوم لینک دهم (شوخی).
در خدمتم.

به بهانه عید غدیر خم

به بهانه عید غدیر خم

«ولایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی»
ولایت علی(ع)دژمستحکم من است وهرکس درآن دژدرآیدازعذاب من ایمن باشد.

ـدل درگرو مهرعلی دل باشد
جان هابه ولایش متمایل باشد
گفتندکه ذوالفقاراورادودم است
تامرزمیان حق وباطل باشد.
عیدبرشمامبارک.
التماس دعا.

سلام علیکم
بر شما نیز مبارک باد.
ایدکم الله تعالی.

یک دوم خردادی 28 آذر 1387 ساعت 09:37

خوشحالیم که صابون دهنمکی به تن شما هم خورد .

طبق معمول دوم خردادی‌ها از معرفی خود و وبلاگشان شرمگین اند!

راوی 28 آذر 1387 ساعت 14:42 http://www.nayeb.parsiblog.com

بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام.
خیلی وقت بود توفیق نبود خدمت برسیم.
آقا ما شماره هم دادیم خدمت شما منتظر هم بودیم...

سلام برادر
بله البته کم توفیقی از بنده است.
شماره ایرانسل بود و رسمیت نداشت (شوخی) اما باور کنید دوست داشتم ارتباط بگیرم اما روزگار مهلت نمی‌دهد و البته امیر عباس هم آش دهان سوزی نیست، نبینید راحت ترید.
دعا بفرمایید.

حمید 28 آذر 1387 ساعت 22:31

"مردونگی به 4 مثقال گوشت نیست داداش..."
به روزم

.:: www.moasher.blogfa.com::.

سلام
مرحبا به شما که از غزه نوشته‌اید.

محبوبه 30 آذر 1387 ساعت 01:49

سلام
می خواستم بنویسم با نظرتون مخالفم که این پست رو دیدم. حرف آقا در مورد اخراجی ها http://davodabadi.persianblog.ir/post/181

جالب است که جدیداً دوستان هم به روش دوم خردادی‌ها با نام مستعار نظر می‌دهند!

این فیلم یک حلقه مفقوده دارد و با اینکه بارها گفته ام، باز هم با عنایت به مطلب یک سویه و تحریف آمیز آقای داود آبادی، آن را خواهم نوشت.

سوای از اینکه بنده این گونه نقل‌ها را دربست قبول ندارم و تجربه نشان داده که همواره در این نوع نقل‌ها خطاهایی وجود دارد، اما حتی طبق نقل آقای داود آبادی در همین لینکی که داده اید، حضرت آقا فرموده‌اند که به این فیلم یک نکته دارند و جناب داودآبادی آن را سانسور کرده‌اند چون خصوصی بوده!؟ اما بقیه سخنان که با ترفند و چشم بندی جناب داود آبادی به نفع فیلم بهره برداری شده، خصوصی نبوده و برای استفاده 70 میلیون ایرانی ادا شده است. مثلاً همین چقدر چاق شدن آقای داود آبادی. نکته‌ای را که جناب داود آبادی سانسور کرده، اگر مرد و مردانه نقل می‌شد، می‌دیدید که نقد بنده - که کاملاً فنی است - تایید می‌شد.

منتظر توضیحات امیر عباس در یک یادداشت مجزا باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد